środa, 19 grudnia 2012

Moja suplementacja

Witajcie!

Dziś post o suplementach diety. Oprócz zdrowej diety i ćwiczeń postanowiłam sięgnąć po coś dodatkowego. Nie chodziło mi o żadne środki odchudzające, herbatki przeczyszczające i tym podobne tylko raczej o preparat wspomagający efekty, jakie osiągnę ćwiczeniami. Wybór padł na BIO -CLA z zieloną herbatą.



W mojej aptece opakowanie 30 kapsułek kosztowało 29,90 a 90 kapsułek 74,90 zł. Zdecydowałam się na większe opakowanie, by sprawdzić jak ten produkt działa. Zażywałam 4 kapsułki dziennie podczas posiłków, więc opakowanie starczyło mi na mniej więcej 22 dni. Według opisu producenta kwas linolowy (CLA) pomaga zredukować tkankę tłuszczową, zielona herbata podwyższa termogenezę, pobudza metabolizm i redukuje apetyt. Preparat miał też za zadanie blokować wchłanianie tłuszczu i zapobiegać efektowi jo-jo. Z działania BIO - CLA byłam zadowolona, w trakcie jego zażywania i przy ćwiczeniu 3 razy w tygodniu schudłam dwa kilogramy. Ale nie to ucieszyło mnie najbardziej :) - zauważyłam znaczną zmianę w stanie skóry - zrobiła się bardzo gładka. Chciałam więc zakupić drugie opakowanie ale w aptece spotkała mnie niemiła podwyżka cen - małe opakowanie podrożało na 34,90, a duże - 89,90 zł. I nagle zobaczyłam obok podobny produkt w korzystniejszej cenie :) - CLA z zieloną herbatą + L-karnityną firmy Olimp.



Za 60 kapsułek zaplaciłam 39,90 zł. Obecnie biorę dwie kapsułki dziennie - jedną tuż po śniadaniu i jedną na pół godziny przed treningiem. Niestety tabletki mają jeden minus na wstępie - są bardzo duże i zawsze mam pewne obawy kiedy przychodzi czas na ich połknięcie :D Dodatek L-karnityny ma zwiększać skuteczność spalania tkanki tłuszczowej, cytat:

"Dlaczego kombinacja CLA z Zieloną herbatą plus L-Karnityna jest bardziej skuteczna niż połączenie samego CLA z zieloną herbatą?
Do tej pory na rynku pojawiło się wiele preparatów CLA z zieloną herbatą, ale jak się okazuje, ich działanie w praktyce nie zawsze bywa skuteczne. Ograniczona efektywność wynika m.in. ze zmniejszonej aktywności jednej z reakcji metabolicznych, za którą w organizmie odpowiada karnityna. Pomimo że polifenole zielonej herbaty oraz CLA silnie wspomagają proces utraty tłuszczu, to jednak bez obecności karnityny efekt ten może być ograniczony. Karnityna warunkuje bowiem sprawny transport tłuszczów do „komór spalania” oraz poprawia dostęp niszczącego je tlenu Tylko zestawienie CLA, zielonej herbaty zawierającej EGCG i KARNITYNY może zapewnić tak silny efekt odchudzający.Poza znacznym dodatkiem l-karnityny nasz preparat w odróżnieniu od podobnych, konkurencyjnych zawiera specjalny mianowany na zawartość EGCG ekstrakt Zielonej herbaty ,które to dopiero w takiej postaci wspólnie z CLA warunkują prawidłowy i pełny proces spalania tkanki tłuszczowej."

Dotychczas wybrałam jeden listek ( 15 tabletek - czyli tydzień zażywania) i zauważyłam jedno - podczas treningu wylewam z siebie siódme poty! Jest to nieco zabawne, gdy jadąc na zwykłym rowerku przez dziesięć minut co chwila muszę wycierać stróżki potu spływające z czoła jakbym nie wiem jaki wysiłek wykonywała ;p Ciekawe, który preparat okaże sie lepszy. Muszę jednak wziąść pod uwagę fakt, że teraz ćwiczę prawie codziennie a nie trzy razy w tygodniu.

Inne eksperymenty:


Kiedyś brałam Chrom w tabletkach, dzięki któremu mogłam bez żadnego żalu odstawić słodycze ale niestety nie byłam potem konsekwentna. Miałam również małą przygodę ze spalaczami w ubiegłym roku podczas jednego ze zrywów na odchudzanie. Zakupiłam Fat Burnera firmy Trec:

To co mnie skusiło, to bogaty skład tego preparatu oraz efekty w postaci podwiększonej termogenezy, szybszego spalania tkanki tłuszczowej i energetycznego kopa dzięki guaranie. Niestety... mój żołądek bardzo się buntował gdy zażywałam te tabletki. Poza tym biorąc tabletkę rano na czczo i potem dojeżdżając zatłoczonym autobusem do pracy robiło mi się wręcz słabo z gorąca xD Po niespełna dwóch tygodniach musiałam więc odstawić Fat Burnera.

Ciekawa jestem jakie suplementy Wy zażywacie :) możecie coś polecić ?

6 komentarzy:

  1. Mi też te suplementy pomogły zwalczyć nadliczbowe kilogramy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak? extra :) na razie jestem pozytywnie nastawiona do nich :) zobaczymy jak będzie po dłuższym stosowaniu

      Usuń
  2. Bardzo fajny blog, dzięki twojemu komentarzowi tutaj trafiłam, od dziś będę pilnie śledzić, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie boisz się tej całej chemii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skład preparatu opartego na zielonej herbacie, który zamieszczam poniżej, nie wygląda przerażająco ;) spalaczy brać nie mam już zamiaru; chemii boję się więc staram się jeść żywność nieprzetworzoną ale tak naprawdę ciężko uniknąć chemii - w różnych produktach mamy masę polepszaczy, warzywa i owoce są pryskane,mięso pompowane hormonami...tabletka od bólu głowy to też chemia; każdy sam podejmuje decyzję na własną odpowiedzialność, pozdrawiam :)

      skład CLA z zieloną herbatą Olimpu: sprzężony kwas linolowy CLA, ekstrakt zielonej herbaty, olej sojowy, l-karnityna, żelatyna gliceryna, woda, składniki otoczki. Zawiera składnik pochodzenia sojowego.

      Usuń