środa, 7 sierpnia 2013

Girls on the gym


Uwielbiam chodzić na siłownię :) trening obwodowy 2-3 razy w tygodniu to doskonały dodatek do ćwiczeń kardio. W zależności od tego, jaki sprzęt wybieramy na siłowni możemy spalać tkankę tłuszczową, pracować nad pięknymi smukłymi mięśniami oraz poprawiać naszą kondycję. 

Byłam więc nieco zdumiona faktem, że bardzo długo zajęło mi, by znaleźć koleżankę, która pójdzie ze mną na siłownię (zwykle chodzę z chłopakiem lub sama). Jak się okazało w przekonaniu wielu dziewczyn nadal funkcjonują pewne mity, które warto obalić :)

MIT 1
SIŁOWNIA TO MIEJSCE DLA FACETÓW

Absolutnie nie! :) Coraz więcej dziewczyn chodzi na siłownię! Być może kiedyś siłownie były zarezerwowane przede wszystkim dla mężczyzn (większość dostępnego sprzętu stanowiły ciężary), obecnie na siłowniach jest mnóstwo różnych ciekawych maszyn, które pozwalają szybko wyrzeźbić ładną sylwetkę. Co więcej, są specjalne siłownie tylko dla kobiet, które specjalizują się w kobiecym fitnessie. Zanim zdecydujemy się na karnet, warto odwiedzić kilka siłowni i wybrać tą, która spodoba nam się najbardziej. Na mojej panuje bardzo miła atmosfera, wszyscy użytkownicy są bardzo sympatyczni i kulturalni, a trenerzy bardzo pomocni :)

MIT 2
SIŁOWNIA ŚMIERDZI, SALE SĄ CIASNE I DUSZNE

 Dobra siłownia powinna być klimatyzowana, dzięki czemu ćwiczenia nawet w okresie letnim będą przyjemnością :) Sprzęt również powinien być ustawiony w odpowiednich odległościach, by móc bez przeszkód z niego korzystać. Oczywiście im więcej przestrzeni tym lepiej, znowu warto więc odwiedzić kilka miejsc i wybrać dla siebie taką siłownię, która będzie najbardziej nam odpowiadać.

MIT 3
PO SIŁOWNI NADMIERNIE ROZROSNĄ MI SIĘ MIĘŚNIE

Również nie ma czego się obawiać :) trzeba by było wykonywać olbrzymie ilości powtórzeń ze znacznym obciążeniem. Mężczyźni dużo łatwiej przybierają masy mięśniowej, prawidłowo dobrany trening dla kobiet wzmocni mięśnie, że będą one widoczne ale i je wysmukli! Siłownia pomaga również ujędrnić ciało. Najlepiej jest ćwiczyć wszystkie partie mięśni i ustawiać średnie obciążenie, a mięśnie kulturysty nam nie grożą ;) Nie zapominajmy też o rozciąganiu po treningu!

MIT 4
NIE BĘDĘ WIEDZIAŁA JAK KORZYSTAĆ  Z TYCH WSZYSTKICH PRZYRZĄDÓW

Wbrew pozorom jest to bardzo proste i wystarczy jedna wizyta na siłowni by opanować większość przyrządów :) Często na sprzęcie są rysunki objaśniające ćwiczenia na danej maszynie. Nie bójcie się też poprosić o pomoc instruktorów, którzy chętnie pomogą w ustawieniu maszyny na odpowiednią wysokość, program itp :)

MIT 5
NACIĄGNĘ MIĘŚNIE I BĘDĘ MIAŁA ZAKWASY

Podstawą każdego treningu, również tego na siłowni, powinna być rozgrzewka. Dzięki niej zmniejszymy ryzyko ewentualnych kontuzji. Podczas pierwszej wizyty na siłowni warto zrobić lekki trening dostosowany do naszych możliwości, by na drugi dzień nie mieć zakwasów. Aby nie naciągnąć mięśni nie można ustawiać za pierwszym razem dużego obciążenia, najlepiej zdecydować się na małe i powoli je zwiększać :)


Na szczęście moja koleżanka dała się namówić i siłownia bardzo jej się spodobała! :) teraz chodzi dwa razy w tygodniu i bardzo sobie chwali. Widać też już pierwsze pozytywne efekty :) Poza tym tyle pięknych dziewczyn nie może się mylić ;p :




















Spotkałyście się z takimi obawami? Znacie jakieś inne mity dotyczące siłowni? Czekam na komentarze :)

12 komentarzy:

  1. Moim zdaniem bardzo udany post. Zapraszam do mnie: fit-fit-and-fit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój cel na wakacje to zapisać się na siłownię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. siłownia jest super :)
    ja na początku czułam się w tym miejscu bardzo nieswojo, głównie z powodu przewagi płci męskiej wśród ćwiczących, ale szybko się przyzwyczaiłam, potem już nie zwracałam na nich uwagi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie,że tak - nie ma co zwracać uwagi :) u mnie jest pół na pół - bardzo dużo pań przychodzi i to w różnym wieku

      Usuń
  4. Masz fajna koleżankę, za dała sie namówić na siłownię :)) to jest najlepsze na świecie miejsce :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dała się namówić i złapała bakcyla :D zgadzam się :)))

      Usuń
  5. mitów jest masa, wypunktowałaś te chyba najcięższe ;)
    nie no w gymie czasem jednak śmierdzi ;) nie ogólnie, jednostkowo :D w moim gymie np dziś rano śmierdziałam ja, strasznie :D aż wstyd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh :) to znaczy, że bardzo ciężko ćwiczyłaś :D u mnie na serio nie czuć żadnych brzydkich zapachów bo jest dobra klima i przewiew spory

      Usuń
  6. Na zdjęciach dużo idealnych kobiet wg mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak :D mi się takie sylwetki najbardziej podobają :)

      Usuń